top of page

טיפים לטיהור המרחב והבית


אז עברתם למקום חדש, או שהחלטתם לנקות ולעשות סדר במקום הנוכחי. הברקתם את הרצפה, את הארונות, הכיורים והאמבטיות. זרקתם חפצים שאין בהם שימוש והברקתם את כל החלונות. אז שניה לפני שאתם ממלאים את החלל בדברים החדשים אני ממליצה בחום להשקיע עוד טיפה זמן גם בטיהור אנרגטי של המרחב.

למה גם טיהור אנרגטי? כי אירועים יכולים להשאיר חותם על המקום. האנרגיות עוד מתקיימות גם לאחר שהאירוע הסתיים. בין אם זה מקום חדש ובין אם זה מקום נוכחי שרוצה ריענון שווה לשחרר ולפנות אנרגיות שעבר זמנן ואינן נחוצות יותר כדי לפנות מקום לאנרגיות חדשות ורעננות. כשאנחנו מפנים חפצים ישנים מהבית אנחנו יוצרים מקום להתחדשות, אנחנו מפנים בתוכנו רגשות ישנים, אנרגיות ישנות ומאפשרים לדברים חדשים להיכנס. הניקוי האנרגטי תומך בניקוי הפיזי ומעצים את ההשפעה שלו.

אז איך עושים את זה? יש המון דרכים וטכניקות לטיהור, אני מביאה לכם פה כמה דרכים וממליצה לכם לבחור ולהשתמש באלו שהכי מדברות ומלהיבות אתכם. אז הינה, מתחילים...

טיהור פיזי של המרחב מתחילים עם ניקיון מלמעלה. מנקים את כל פינות הבית מקורי עכביש ואבק. קורי העכביש לוכדים בפינות אנרגיה עודפת, מיותרת. אבק יוצר ערפול וחוסר בהירות. לדוגמה, זכוכית מאובקת קשה לראות דרכה החוצה.

טיהור בעזרת מי-מלח אפשר להניח קעריות עם מים ומלח בפינות הבית ומתחת למיטות למספר שעות. או בכל מקום בבית שאנחנו רוצים לטהר. לאחר מספר שעות יש לשפוך את המים שספחו את האנרגיות העודפות לתוך האסלה. בשום אופן לא לכיור. אם קערה כזו נשפכה על הרצפה, שוטפים במים נקיים.

טיהור בעזרת מי-ים בתורת ישראל נאמר על הים שהוא "מקווה מים רבים". הים הוא המטהר הגדול. במקרים שיש בבית מתחים וחרדות, מומלץ לשטוף את הבית במי ים שיעזרו להסיר אותם. מלאו מיכל או בקבוק במי ים, הרטיבו בעזרתם את ריצפת הבית, בכל פינה, והשהו למספר שעות. המלח סופח אליו אנרגיות עודפות. לאחר מספר שעות בהן המלח פעל את פעולתו שוטפים היטב את הרצפות בעזרת הרבה מאוד מים טריים ונקיים. אין לערבב במים הנקיים שום סבון או חומר אחר, שכן תפקיד המים הוא להוציא החוצה את כל המלח הטעון באנרגיות העודפות. (המלח עושה עבודה נהדרת גם על האנרגיה שבגופנו –אם נעשה אמבטיה עם מלח גס, המלח יספח את כל הכאבים בגוף ואת האנרגיות הקשות).

טיהור אנרגטי של הבית טיהור אנרגטי מיועד להוציא מהבית אנרגיות מיותרות שיכולות ליצור כובד, משקל יתר על השוכנים בבית ועל ההתנהלות בו. פעמים רבות מצטברת בבית אנרגיה כבדה, בגלל חוסר אוורור, תקופה של כעסים או חולי, או אם המקום היה סגור הרבה זמן. אפשר לטהר את הבית בעזרת עשן, ריח, צלילים, אור, עבודת הילינג - ריפוי של המרחב, בעזרת סמלים של רייקי שמכילים כוח אנרגטי שמטהר, מנקה ומאזן.

טיהור הבית בעזרת מרווה מרווה הוא צמח שמטהר את הגוף כששותים אותו כחליטה ומטהר את המרחב הפיזי כשמבעירים אותו ויוצרים עשן. מנהג יצירת עשן לטיהור הבית בעזרת מרווה מקורו מהאינדיאנים. מרווה מנקה מהבית את האנרגיות המיותרות והאנרגיות החיוביות נשארות. לוקחים חופן מרווה יבשה, שמים בכלי חרס רצוי עם ידית או בספל שתייה מחרס, מבעירים את המרווה בעזרת גפרור עד שנוצר עשן. עוברים עם העשן מסביב לדלת הכניסה של הבית, ומברכים: "כל מי שייכנס בפתח זה יתקבל באהבה, בברכה, במילה טובה". עוברים את כל פינות הבית, סביב-סביב, עם עשן המרווה, לא בשירותים ובמקלחת.

טיהור בעזרת בכור אם הבית זקוק לטיהור עמוק יותר, אפשר לעשות אותו בעזרת "בכור". בכור זאת תערובת של צמחים עם שרף עצים, שקונים בעיקר בשווקים. מקור המילה בערבית. יש לקחת בחשבון שבכור מטהר את הבית מכל האנרגיות, גם שליליות וגם חיוביות ושלאחר השימוש בו יש להטעין את הבית בחזרה באנרגיות חיוביות.

טיהור הבית בעזרת קטורת קטורת שימשה בבית המקדש לטיהור. קטורת שמדליקים בבית מטהרת ויוצרת ריח נעים ואווירה. מומלץ לשים קטורת ולהדליק בכל חדר לתהליך הטיהור, או לעבור עם קטורת בוערת בין כל החדרים.

טיהור הבית בעזרת נרות נרות עושים הפרדה אנרגטית, יוצרים חמימות, אור ואווירה. כשמדליקים נר הוא סופח אליו אנרגיות עודפות וריחות לא נעימים ומעלה את האנרגיה כלפי מעלה. מומלץ להדליק נר בכל חדר בבית לצורך הטיהור.

טיהור הבית בעזרת פעמונים טיבטיים טיבט גבוהה גאוגרפית ורוחנית. הפעמונים הטיבטיים הם בעלי תדר שיוצר הרמוניה. משתמשים בהם לאיזון ופתיחת צ'קרות, לניקוי הילות, לטיהור וכדי לאזן את התדרים בבית ולנקות את האנרגיה. על מנת לטהר עוברים עם הפעמונים בכל הבית, מצלצלים בהם ופיזור הצליל באוויר הוא שמשנה את התדר האנרגטי. אפשר להפעיל את צליל הפעמונים בפינות חסומות בבית.

טיהור הבית בעזרת שמנים אתריים אפשר להנעים את השהייה בבית בעזרת מבער שמנים אתריים שמפיצים ריח ומטהרים את הסביבה. שמנים אתריים הם תמציות שמיוצרות מצמחים והאיכות שלהם בכך שהם נדיפים ומשחררים ריח החוצה. לכל שמן יש השפעה אחרת.

טיהור הבית בעזרת פרחים

אפשר לפזר עלי כותרת של פרחים נבחרים במרחב של הבית או להכניס פרחים הביתה. הם עושים עבודת טיהור נהדרת ומאוד תומכים בתהליך הניקוי האנרגטי.

באיזו דרך שלא תבחרו ממליצה בחום בסיום הטיהור לאסוף את בני הבית ולברך אותו ביחד בכל מה שאתם רוצים שיהיה בו: "שמחה, אהבה, אושר, בריאות, שפע...". שיהיה טיהור נעים ובהצלחה :)

ואם אתם עדיין מחפשים את בית חלומותיכם מוזמנים להיעזר בטיפים שבמאמר 'לזמן את בית החלומות'.

bottom of page