top of page

על חברים דמיוניים, אינטואיציה והחוש השישי


בשבועות האחרונים אני עובדת על ארגון החומרים של סדנה חדשה בשם אינטואיציה וסימנים מהיקום (הפרטים על הסדנה נמצאים כאן). ומה שמדהים בזה הוא שהיקום לא מפסיק לשלוח לי סיטואציות, מקרים ומצבים שמובילים אותי לחומרים הנכונים והמדויקים שצריכים לעבור הלאה.

ואחד מהם הוא נושא שמאוד קרוב לליבי והוא הנושא של האינטואיציה – למי יש? למה לחלק מהאנשים היא מאוד מפותחת ולחלק היא סגורה לגמרי, ומה אנחנו יכולים לעשות בעניין?

והתשובה לזה היא מאוד פשוטה, ובימים האחרונים היא הגיעה אלי פשוט מכל מקום, וזה הולך ככה: כולנו נולדים עם אינטואיציה, זה בילד-אין בתוך המבנה שלנו. זה נכון שחלק מאיתנו נולדים עם זה עם פוטנציאל שזה יהיה יותר מפותח וחלק פחות (בדיוק כמו שחלק מאיתנו נולדים עם מבנה של שרירים וגוף שיכול לאפשר להם יותר בקלות להיות ספורטאים מצטיינים וחלק פחות).

אבל מה הקאטץ'? כשאנחנו ילדים עד סביבות גיל הבית-ספר החוש הזה ממש פתוח אצלנו כי מוח ימין שלנו עובד מאוד חזק, ואילו מוח שמאל עדיין לא מאוד שולט, ולכן זה בא לנו מאוד בקלות. לכל מי שכאן שיש ילדים, נכדים, אחיינים, נינים, אחים קטנים, או בעצמו זוכר איך זה היה בילדותו יודע שלילדים יש יציאות ממש מדהימות בנושא הזה. וכן, יש להם גם חברים דמיוניים...

ואני מעלה את הנושא הזה של חברים דמיוניים, כי זה סימבול מעולה למה צריך לעשות עם הילדים כדי לעזור להם לשמור על האינטואיציה והחוש השישי שעובד אצלם מעולה בגיל הזה. העניין הוא שלא משנה מה הם אומרים לכם שהם חווים כעת, או שהיה בעבר להם, המפתח הוא להקשיב להם, ולקבל את מה שהם אומרים. אתם, בתור עולם המבוגרים שלהם זה מה שמאשר אותם, ואם הם יבינו מכם שזה לא בסדר להגיד לכם את מה שהם חווים, הם פשוט יסגרו את זה ובהמשך גם כבר באמת לא ייראו את הדברים האלו.

ככל שתאפשרו להם להיות מי שהם ותקבלו את כל מה שהם מספרים לכם שהם חווים ורואים, כך תעודדו אותם לשמור על החוש הזה פתוח והוא ימשיך להתפתח ולהתחזק. ואת הנושא הזה הזכירה לי ילדה מתוקה מתוקה בת 6 שפגשתי שסיפרה לי על שני חברים דמיוניים שיש לה ונמצאים כרגע איתה. וככל שיותר שאלתי אותה לגביהם ככה היא סיפרה לי עוד ועוד פרטים, והאמת שזה היה פשוט מרתק!

אז לגבי ילדים, ממליצה לכם בחום לעודד אותם לספר לכם מה שהם חווים בעולמם הפרטי, ולקבל באהבה את כל מה שהם מספרים. ומה עושים לגבינו המבוגרים שיכול להיות שכבר סגרנו את האינטואיציה והחוש השישי שלנו? אז אף פעם לא מאוחר מידי, יש תרגילים רבים שאפשר לעשות ולהחזיר את זה לפעולה, וכשזה קורה החיים משתנים מקצה לקצה. אכתוב על זה עוד בהמשך.

ולמי שרוצה להעמיק עוד בנושא מוזמנים להצטרף אלי לקורס המקיף לאינטואיציה וסימנים מהיקום הקרוב.

מאחלת לכם יום קסום דקלה <3

נ.ב. בתמונה חבורת ילדים מתוקים מתוקים שצילמתי בבית-ספר בכפר בויאטנאם שבו בהפסקה הם כולם יוצאים לחצר לרקוד כחלק מהלו"ז היומי שלהם

bottom of page