top of page

הרומן שלי עם 'דרך האמן'


אז מה זה בעצם 'דרך האמן' עבורי? ואיך הגעתי להנחות את הסדנה הזו? נראה לי שבסיום הכתבה הכל יהיה ברור.

קצת היסטוריה אז קצת רקע על עצמי, קוראים לי דקלה, עם סיום הצבא והטיול הגדול נרשמתי ללימודי הנדסת חשמל. למה דווקא חשמל אתם שואלים? מכמה סיבות עיקריות: דבר ראשון הייתי חזקה במקצועות הראליים, דבר שני, גרתי בחיפה ממש קרוב לטכניון, והסיבה השלישית והחשובה ביותר – כי זה פראקטי, ואפשר להתפרנס מזה טוב, והגעתי מבית שבו כסף היה דבר חשוב מאוד והכרחי להישרדות, והרבה יותר חשוב מלהיות מאושר או להגשים את עצמי. הגשמה עצמית ואושר לתפיסתי הישנה היו למעשה מותרות של אנשים עשירים מאוד שיש להם פנאי לחשוב על הדברים האלה... אז החיים התגלגלו להם, וככה במרוצת הזמן ביליתי 10 שנים מחיי בהיי-טק בסיום לימודי הנדסת החשמל. אבל כל אותו זמן הנשמה דיברה אלי, היא ידעה שיש יותר בחיים מכסף ובטחון כלכלי, והיא רצתה לעשות עוד דברים. היא רצתה לטייל, להיות בטבע, לצלם נופים ואנשים, היא רצתה לרקוד, לשחק ולעשות חיים.

אבל חיים משבת לשבת וכל ראשון שביזות יום א' מגיעה. אושר? הגשמה? איפה כל זה נכנס לתמונה?

המהפך שלי למזלי בשלב מסוים הנשמה החליטה שהגיע הזמן שלה לצעוק אלי, ובאותו זמן התחיל אצלי לחץ גדול בעבודה, ובמקביל כאבי גב בלתי נסבלים, שלא השאירו לי מקום להמשיך בשגרה האפורה שחייתי בה. אחרי תהליך ארוך וממושך שעברתי עם עצמי החלטתי שהגיע הזמן לקפוץ. כלומר הגיע הזמן לשים את הדאגות הכלכליות והחרדות למה יהיה בעתיד בצד, וללכת בעקבות האושר שלי. על כל מה שעברתי בתקופה זו אכתוב בהזדמנות אחרת אבל לחיים יש דרך קסומה להפתיע אותי ולרגש אותי וכך קרה שאחרי 7 שנים שהספר 'דרך האמן' של ג'וליה קמרון ככה יושב לי על המדף, הגיע הזמן שלי לקרוא אותו ולעבור איתו את התהליך המופלא הזה. תוך כדי גם הבנתי שלמעשה התהליך הזה הוא למעשה מה שעברתי בכל השנים האחרונות וזה מה שהביא אותי לעשות בסופו של דבר את המהפך המקצועי שלי, וקיבלתי הנחייה פנימית שאני צריכה להתחיל להעביר אנשים נוספים את הדרך המופלאה הזו. בנוסף הרשיתי לעצמי סוף סוף ללכת עם האהבה הגדולה שלי – שהיא צילום, והתחלתי גם להתפרנס מצילומים בטבע. צילום זו אהבה שמלווה אותי כבר שנים רבות, אך בעבר לא האמנתי שאוכל להפוך את התחביב גם למקצוע. אך הסתבר שזה לגמרי אפשרי, ואתם מוזמנים להציץ ולבקר באתר הצילומים שלי.

'דרך האמן' דרך העיניים שלי

אז מה זו 'דרך האמן' עבורי? בעיני, כל אחד למעשה הוא אמן בתחומו. ומהו אותו תחום אתם שואלים? הדבר שאותו אתם הכי אוהבים לעשות. זה יכול להיות גננות, צילום, ריקוד, שיווק, נגינה או אפילו ניהול עסקים, ראיית חשבון, עריכת דין. העיקר שזה יהיה הדבר שהכי מלהיב אתכם. ברגע שאנו נזכרים ונותנים מקום לחלומות שלנו, תוך חיבור עדין ועוצמתי לילד הפנימי שבתוכנו (שרק מחכה שנתייחס אליו), מה שנותר לנו לעשות הוא להתחיל לקלף את השכבות שצברנו בימי חיינו ואשר מונעות מאיתנו כעת ללכת עם החלום הזה, שהוא הדבר הטבעי ביותר עבורנו. בסדנא כמו התהליך שעברתי בחיי ישנם כלים רבים ועוצמתיים איתם אני עובדת על מנת לחשוף ולהסיר את המכשולים וכדי להביא לידי הגשמה את רצון נשמתנו. כמו כן במהלך התהליך אנחנו לומדים לתת תשומת לב גדולה והרבה אהבה לעצמנו, ולכן תופעת לוואי מופלאה של התהליך היא שיפור עצום במערכות היחסים שלנו (קודם כל עם עצמנו וכמובן גם עם אחרים). בנוסף התהליך פותח לנו דלתות חדשות לכניסה של שפע, שמחה ויצירתיות לכל תחומי חיינו. אני באמת מאמינה שאם כל אחד יעשה בעולם את הדבר שהוא הכי אוהב, יהיה לנו עולם מלא באנשים מאושרים ולא תהיה שום סיבה לסבל או למלחמות. אני מרגישה שמיום ליום שבו אני צועדת בדרך הזו אני מתחברת לעצמי יותר ויותר ומתחזקת יותר ויותר. אני מזמינה את כל מי שליבו ונשמתו קוראים לו להתחיל במסע המופלא הזה להצטרף אלי בהמון אהבה.

פרטים נוספים על 'דרך האמן' ותאריכים לסדנאות הקרובות ניתן למצוא כאן.

bottom of page