top of page

איך לתמוך בעצמך בתקופה של שינויים


שינויים....

הם מגיעים לחיים שלנו אחת לתקופה

ואין אדם שלא עבר שינוי כלשהו בזמן כלשהו...

כשאנחנו מתנגדים לשינוי זה עלול להיות לא נעים

וככל שנזרום ונקבל את השינוי, כך נעבור אותו יותר בקלות.

אז כדי שתוכלו לעבור את השינוי הבא בצורה נעימה וקלה יותר, הכנתי לכם כאן 5 דרכים שיוכלו לעזור בזה:


1)לעשות דברים שעושים לך נעים בלב

תקופת שינויים מוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו, ולכן כדי להביא נוחות אל החיים שלנו בזמנים האלו נוכל לעשות בכל יום לפחות דבר אחד שעושה לנו טוב ונעים על הלב. זה יכול להיות משהו קטן כמו להכין משקה מפנק, לבלות עם אדם אהוב, לצאת לטיול קטן בטבע. את/ה יודע/ת הכי טוב מה יהיה הכי נעים לך בלב :)


2)לדאוג לשינה טובה

בזמנים של שינוי נעשית עבודה תודעתית גדולה כי אנחנו יוצאים מהמוכר והידוע ומסתגלים להרבה דברים חדשים בו זמנית. הרבה מהדברים החדשים האלו מוטמעים בנו בלילה בזמן של השינה. ולכן כדי לתמוך בגוף ובנפש שלנו שיוכלו להכיל ולהתמודד עם השינויים האלו בצורה הטובה ביותר מומלץ לדאוג לשינה איכותית וטובה בלילה.


3)לשאול את עצמך איך את/ה מרגיש/ה היום

בתקופת שינוי כל יום יכול להיות שונה מקודמו ולכן כדי להבטיח שתעברו את התקופה הזו בצורה הכי נעימה וטובה שאפשר, הרגל טוב ששווה לאמץ הוא לשאול את עצמכם כל בוקר: “איך את/ה מרגיש/ה?” ואז באמת להקשיב ולהיות איתך ועם כל מה שעולה. מומלץ מאוד גם לעשות את זה ממש על הדף באמצעות תרגיל כתיבה יומי.


4)לבדוק למה את/ה זקוק/ה ברגע הזה

בהמשך לשאלה של איך אני מרגיש/ה היום, הצעד הבא הוא לבדוק עם עצמכם למה אתם זקוקים ברגע הזה ולתת את זה לעצמכם. המעשה הזה ישדר לכם כמה שאתם חשובים וכמה שאתם אהובים וכמה שאתם נראים, ובתקופות כאלה של שינוי מנות גדושות כאלו של אהבה עצמית יכולות לשפר את ההתמודדות עם המצב מאוד ולתת לכם המון אנרגיה כדי שתוכלו לעבור אותו בצורה טובה יותר.


5)לקבל את המצב וכל מה שהוא מביא איתו

לפעמים השינוי יכול להרגיש שונה ממה שציפינו. יכול להיות שהשינוי הגיע אליכם באופן לא מתוכנן או לא צפוי, ויכול להיות שכן תיכננתם את השינוי, אבל הוא מתנהל באופן ששונה ממה שציפיתם. בכל מקרה שלא יהיה, הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות הוא לקבל את המצב שאתם נמצאים בו עם כל מה שהוא מביא איתו. ככל שתסכימו לקבל אותו יותר ככה יהיה לכם נעים יותר לעבור אותו ולצמוח ממנו. 

 

bottom of page