top of page

טיפים להתמודדות עם מצבים של סערה רגשית


ישנם רגעים בהם נלחץ לנו איזשהו כפתור רגשי, וככה מבלי שהיינו מוכנים לזה, אנחנו מוצאים את עצמנו פתאום בתוך סערה רגשית. חשוב לזכור שבמיוחד ברגעים שכאלו בהם אנחנו מרגישים שאין לנו אפשרות תמיד לשלוט על מה שמתרחש סביבנו, אז תמיד אנחנו יכולים לבחור את האופן שבו נבחר להגיב למצבים האלו. אנחנו הם תמיד אלו שקובעים ומחליטים מה לחשוב על הסיטואציה, איך לנהל את התגובות הרגשיות שלנו ואיך לפעול בתוך המצב הנתון.


הכנתי לכם כאן מספר טיפים וכלים בדיוק לרגעים של המצבים האלו - כדי שיהיה אפשר להיכנס אל עין הסערה ולאפשר לה לחלוף מבלי להיסחף איתה:


טיפ מספר 1 - לזכור שהכל חולף והכל זמני בכל מצב שבו נהיה – גם ברגעים הטובים והמהנים וגם ברגעים הפחות נעימים חשוב תמיד לזכור שהכל חולף והכל זמני. החיים כל הזמן משתנים ולכן, במיוחד כאשר אנחנו נמצאים בעיצומה של סערה רגשית, חשוב שניקח את הדברים בפרופורציה ונזכור שגם זה עוד יחלוף, וכשאנחנו מסתכלים על הדברים מהזווית ראייה הזו אז הרבה יותר קל לנו לפעול בתוך המצב הנתון ממקום שהוא רגוע ושקול יותר ולזכור שזהו רק עוד רגע שהוא זמני בחיינו.


טיפ מספר 2 - להיות רכים עם עצמכם אם הגיע מצב שהוא קצת קשוח אל חייכם, אז חשוב קודם כל שתעשו את כל מה שאתם יכולים כדי לתמוך בעצמכם, וזה אומר להיות רכים עם עצמכם. זה חשוב שתראו את עצמכם מבעד לעיניים אוהבות, שתבדקו מה הצרכים שלכם ולמה אתם זקוקים ברגע הזה. תעשו את כל מה שאתם יכולים כדי לעטוף את עצמכם באהבה כדי להטעין את עצמכם באנרגיות ולתת לעצמכם עוד כוח להתמודד עם הסערה הרגשית הזו.


טיפ מספר 3 - לתת מקום לרגשות הרגשות הם למעשה אנרגיה בתנועה, ולכן כאשר הם עולים אז הדבר הכי פשוט והכי טבעי לעשות זה פשוט לתת להם את המקום והביטוי. כאשר מדחיקים וחוסמים אותם הם נשארים כלואים בגוף ועלולים לצוץ שוב ובאופן עוצמתי יותר בהמשך הדרך, ולכן הכי טוב זה לתת להם את הביטוי שהם מבקשים ממש ברגע הזה שבו הם עולים.


טיפ מספר 4 - לשתף את מה שעובר עליכם בהמשך לטיפ הקודם של לתת מקום לרגשות, אז אחת מהדרכים שבהן אפשר לעשות את זה היא לשתף את מה שאתם מרגישים. זה יכול להיות שיתוף עם אדם קרוב, מטפל/ת רגשי/ת, או אפילו בעזרת כתיבה ביומן. זה יכול להיות בכל דרך שתוכל לעזור לכם לחלוק את מה שאתם חווים ולהוריד מכם קצת את המשא הרגשי.


טיפ מספר 5 - לשמור על המרכז הפנימי כשנמצאים במצב שהוא טעון רגשית אז לפעמים זה יכול להיות מאוד מאתגר לשמור על המרכז היציב שלנו. אבל כשמוצאים את הדרך לעשות זאת, אז נוכל לעבור את המצבים האלו של הסערות הרגשיות ולתת להן לחלוף מבלי שהן יסחפו אותנו בתוכה. דרכים טובות שיכולות לעזור לשמור על המרכז היציב הן למשל תרגילי נשימות או מדיטציות. תוכלו לעשות את המדיטציה לשקט פנימי שהקלטתי שיכולה מאוד לעזור בזה.


טיפ מספר 6 - להתקרקע ולהיטען דווקא ברגעים של סערה רגשית זה חשוב מאוד להיות נוכחים ומקורקעים ולהטעין את עצמכם באנרגיות. אפשר לעשות את זה באמצעות שיטת הגראונדינג (תוכלו ללמוד עוד מידע על השיטה הזו כאן) וגם אתם יכולים פשוט לצאת לטייל או לשהות בטבע ולתת לו לעטוף ולהטעין אתכם באנרגיות הטובות והרעננות שלו.


טיפ מספר 7 - לשמור על תדר גבוה כשאתם מזהים את הטריגר הרגשי שעלה ומרגישים שהוא גורם לכם לירידה בתדר אז תוכלו לנקוט בצעדים יזומים שיעזרו לכם לחזור ולהיות בתדר גבוה. תוכלו לצפות כאן בסרטון שעשיתי בהסבר של ארבעה צעדים פשוטים ופרקטיים שיוכלו מאוד לעזור בחזרה לתדר הגבוה.


טיפ מספר 8 - עבודה רגשית כאשר נלחץ הכפתור הרגשי, במרבית המקרים זה מעלה בנו מקום רגשי שכבר חווינו בזמן כלשהו בעבר שלנו. כעת כשהוא עולה מחדש אז זהו זמן טוב לחקור ולבדוק איפה כבר פגשנו את הרגש הזה בעבר, וזוהי הזדמנות ממש טובה לעבוד על המקום הזה ולרפא אותו. אם יש לכם כלים לעבודה רגשית תוכלו לעשות זאת בעצמכם, ואם לא, אז תוכלו להיעזר באדם מקצועי שיעזור לכם לעשות את העבודה הרגשית הזו.


לסיכום, מצבים של סערות רגשיות הם חלק מהחיים שלנו, והם יכולים להיות לפעמים גם מאתגרים עבורנו. אני מקווה ששמונת הטיפים שלי להתמודדות עם סערות רגשיות יוכלו לעזור לכם בפעם הבאה שתחוו מצבים שכאלו.

ואם אתם רוצים ללמוד עוד על העולם הרגשי ועל איך לעבוד איתו אתם מוזמנים מאוד לסדנה לניהול רגשיכל הפרטים עליה נמצאים פה.


bottom of page