top of page

מה זה מצב של פלואו – flow


יכול להיות שזה רק אצלי, אבל בזמן האחרון אני שומעת הרבה על העניין של להיות במצב של פלואו. זה מצב מדהים שהכרתי את הרעיון שלו כבר מזמן, אבל כשגיליתי שככה קוראים לו, אז השם של זה ממש הסתדר לי מתאים. אז למי שלא שמעו עדיין על המונח הזה, או למי שמכירים ורוצים עוד קצת מידע, החלטתי לכתוב כאן במסודר על מה זה בדיוק, למה זה טוב לנו, ואיך אפשר לבלות יותר זמן במצב הזה.

מה זה פלואו

התרגום של המילה flow מאנגלית הוא: זרימה. ומצב של פלואו –זהו מצב שבו כל כך שקועים בדבר מה שעושים ונהנים ממנו כל כך, ונמצאים כל כך בזרימה עם הרגע הזה שאלמנט הזמן ממש נעלם, וככה אפשר לעשות פעולה מסוימת במשך שעה, אבל להרגיש כאילו חלפו רק כמה שניות או דקות. הפלואו זהו מצב מדהים של חיבור עם עצמנו ועם הטבע ועם החיים. כשנמצאים במצב הזה אז לא שמים לב בכלל לתחושה של זמן, וגם לא שמים לב לזה שרעבים, צמאים, או צריכים לשירותים, כי התחושה היא שכמו ממש מחוברים למשהו שהוא מעבר לפן הגשמי שלנו.

למה זה טוב לנו

כשנמצאים במצב הזה של הפלואו אז מצויים בחיבור גדול לרגע הזה, מנותקים ממחשבות על העבר או דאגות מפני העתיד וזה מאפשר להיות בחיבור עמוק עם עצמנו. כשנמצאים במצב הזה אז מרגישים כמו שנמצאים ממש במימד אחר, שבו ישנו חיבור גדול להדרכה ולאינטואיציה, ולכן במצב הזה מסרים מההדרכה הגבוהה ומהאינטואיציה יכולים להגיע אלינו במהירות ובקלות רבה יותר. לכן ככל שנהיה יותר במצב של פלואו נוכל לקבל הדרכה מדויקת יותר שתוביל אותנו להגשים את הפוטנציאל הגבוה שלנו.


איך אפשר להיות יותר במצב הזה

החיבור למצב הפלואו הזה קורה בדרך כלל כשעושים פעילות יצירתית שאוהבים ונהנים ממנה במיוחד. ורק אתם תוכלו למצוא ולגלות מה גורם למצב הזה אצלכם – זה יכול לקרות גם בזמן פעילות גופנית מהנה, כמו ריקוד, או ריצה. זה יכול להתרחש בזמן של מדיטציה. זה יכול להתרחש בזמן של יצירה, או אפילו בזמן של עבודה כשאתם מאוד אוהבים ונהנים מהעבודה שלכם. אין פה גבול לתחומים – זה יפגוש כל אחד בתחום שהכי משמח ומהנה אותו, ולכן זה ממש ייחודי לכל אדם. אני למשל חווה את המצב הזה פעמים רבות כשאני מצלמת, ובמיוחד אם זה משהו שמרתק אותי במיוחד לצלם. פעם למשל, צילמתי פרחים על עץ שממש אהבתי ומצאתי את עצמי נמצאת שם שעה ליד העץ ומצלמת, כשבתחושה שלי הרגשתי שהייתי שם רק ממש כמה דקות. יש אנשים שאפילו שטוענים שכשנמצאים במצב הזה בו ממש מרגישים שהזמן עוצר מלכת, אז גם פיזית זה ממש כאילו שמתנתקים מהמימד של הזמן וזה עוצר תהליכים של התבגרות והזדקנות. ותכלס זו רק עוד סיבה טובה מאוד לרצות להיות כמה שיותר במצב הזה.


אז אחרי ההסבר של מה זה מצב של פלואו, תבדקו - יכול להיות שכבר יצא לכם כבר להרגיש ולחוות אותו מתישהו בחיים? תנסו לחשוב על לפחות פעם אחת כזו שבה הרגשתם ככה, שהזמן כמו עף לכם בשנייה כי הייתם מאוד מרוכזים וכל כך נהניתם ממה שעשיתם באותו הרגע. ואם לא יצא לכם לחוות אותו עד היום, אז אתם מוזמנים למצוא משהו יצירתי שאתם ממש אוהבים ונהנים לעשות אותו, וליצור מצבים קסומים כאלו של פלואו עוד היום :)

ואם אתם רוצים לשמוע עוד על מצב הפלואו, וללמוד עוד המון ידע וכלים קסומים להגברת החיבור להדרכה ולאינטואיציה שלנו, מוזמנים להצטרף אלי לקורס המקיף לאינטואיציה וסימנים מהיקום. כל הפרטים על הקורס נמצאים ממש כאן 💜




bottom of page